Keratoconjunctivitis Sicca

Hastalığın nedeni nedir ?

Hastalığın oluşum nedeni göz yaşı salgısının olmamasıdır. Kalıtsal olarak genetik nedenlere bağlı şekillenebileceği gibi gençlik hastalığı, göz yaşı kanalının daralması, doğmasal atrofiler ve yaralanmalar nedeniyle de oluşabilir.

Köpeklerde oldukca sıklıkla rastlanılan bir hastalıktır.

Hastalık nasıl gelişir ?

Göz yaşının azalmasına veya olmamasına bağlı olarak irritasyonlar nedeniyle şekillenen konjunktivitis sonrasında etken olan nedenin devam etmesi ve gözün aşırı kurumasına bağlı olarak keraritis ile komplike olması söz konusudur.

Akut olaylarda, ışığa karşı hassasiyet, gözün kapalı tutulması, konjunktivitis, hiperemi, kornea çevresinde ödem ve damarlaşmalar görülebilir.

Ancak ilerleyen olaylarda konjunktivitisi izleyen keratitis şekillenir ve korneada bulanıklık, kuruma, keratinizasyon oluşur. Alt göz kapağında entropium şekillenmesi ilerleyen olaylarda sık görülen bir komplikasyondur.

Schnauzer, Yorkshire Terrier, Chihuahua ırkı köpeklerde ırk özelliği olarak sık görülür.

Ayrıca dişi köpeklerde ve genç köpeklerde görülme oranı daha yüksektir.

Köpeklerin yaşadıkları en önemli göz rahatsızlıklarından biri olan bu hastalığın tespit edilebilmesi için özel bir dikkat gereklidir. Çünkü genelde geç farkedilir ve bu da rahatsızlığın daha ileri boyutlara varmasına neden olur.

Yukarda sayılan belirtilerden her hangi birisi görüldüğü anda vakit geçirmeden veteriner hekime danışılmalıdır.